מה מיוחד באופנת נשים צנועה?

אנחנו כבני אדם נוטים באופן טבעי אל עבר סטיגמות ודעות קדומות. לא מדובר בהכרח על משהו רע, באופן טבעי זו הדרך הנוחה על מרביתנו להמשיג את העולם ולפענח אותו. המוח שלנו זקוק לתבניות כדי לגדול, אבל בשלב מסוים אנחנו לומדים להשתחרר מהתבניות האלו וזה גם השלב שבו עולם החרדי נפגש עם עולם האופנה ונוצרת לנו אופנת נשים צנועה. אבל כדי להבין את המושג המרתק הזה, אנחנו צריכות קודם כול להבין כמה דברים לגבי העולם החרדי ולגבי עולם האופנה.

אופנה נשים צנועה – בן כלאיים או תוצר מושלם?

במשך שנים רבות היה מקובל כי נשים בחברה החרדית, וגם בחברה הדתית לאומית, לא משקיעות בבגדים ובמראה החיצוני. כל סימן לצבע או סטייל היה עלול להיתפס כפריצות שלא מתקבלת על הדעת. לשמחתנו השינויים שעוברים על העולם לא חולפים על הרחוב החרדי וכך התחיל ביקוש לאופנה צנועה מרשימה ויפה. הנשים החרדיות החלו להרגיש בעצמן שמגיע להן טוב יותר משמלות שחורות וחסרות צורה, הן רצו להרגיש טוב עם עצמן ולהכניס קצת אור וצבע לחיים. ההתנגדות הראשונית לאופנת נשים צנועה הגיעה בכלל מצידן של הנשים, ולא מצד הרבנים כמו שהיה מצופה. נשים רבות חששו כי הוספת צבע או התאמת הגזרה של השמלה לזו שלובשת אותה עלולים להיות פתח לדברים נוספים ולאחר מכן החברה החרדית תסבול מזרם של תועבה שלא יהיה אפשר לעצור.

בפועל התגלה כי המצב שונה לחלוטין. התגלה כי הנשים החרדיות בעצמן מעוניינות לשמור על צניעותן ועל כל מה שהן רוצות זה רק שיהיה להן נוח במה שהן לובשות. המחשבה כי אישה חייבת להיות חושפנית או פתיינית כדי להיות יפה היא מחשבה מגוחכת ומשוללת כל היגיון. כדי שאישה תרגיש טוב עם עצמה היא צריכה שיהיה לה נוח והיא צריכה להרשות לעצמה להרגיש טוב עם עצמה. בדיוק הרעיון הזה עומד מאחורי אופנת נשים צנועה – לחבר בין האישה החרדית לבין הבגד באופן מכבד.

מעצבת האופנה, עדי שרעבי, היא דוגמה מושלמת למה שמיוחד באופנת הנשים הצנועה. כאחת שמגיעה מבית מעורב מבחינה דתית (אמא חרדית ואבא חילוני) הצליחה עדי להתחבר לשני הצדדים האלו ולהכיל אותם גם על העיצובים שלה. מה שמבדיל אותה ממעצבות לא צנועות זה המחשבה שלה על כל פרט ופרט בשמלה, כל תפר צריך לשבת במקומות כדי שהשמלה תעמוד בחוקי הצניעות ועדיין תגרום לכל אישה שתלבש אותה להרגיש טוב עם עצמה. אחד מתחומי ההתמחות של עדי שרעבי הינו ייצור של שמלות בת מצווה צנועות ומושלמות לנערות שרוצות להרגיש טוב עם עצמן.

מה מיוחד באופנת נשים צנועה?

שמלות לדתיות ולא רק

לאחרונה אנו רואות כי אופנת הנשים הצנועה מחלחלת גם למגזרים אחרים והביקוש לשמלות צנועות לכל מטרה הולך וגובר. אם בהתחלה הביקוש היה מגיע מנשים יהודיות שגרות בחו”ל, או מנשים מוסלמיות שגם מעוניינות לשמור על צניעותן, אז מה שמדהים היום זה הביקוש ההולך וגובר לאופנה צנועה גם במגזר החילוני. נשים תל אביביות מגיעות במיוחד לירושלים כדי למצוא לעצמן שמלות מעוצבות שיהיו גם טרנדיות וגם מכבדות. אולי המושגים שלהן לא בהכרח ידברו על צניעות, אלא יותר על העצמה נשית, אך בפועל מדובר על סמנטיקה שכן ידוע כי חוקי הצניעות נועדו לשמור על כבוד האישה והשמלות של עדי שרעבי מצליחות לעשות זאת תוך כדי שהן מרוממות וגורמות לתחושת אושר.

את השמלות של עדי שרעבי אפשר למצוא כמובן בחנות האינטרנט שלנו, או באחד משלושת הסניפים שלנו הפזורים ברחבי הארץ וזמינים לכן בשעות הפעילות.

שיתוף:

Shopping cart

0
image/svg+xml

No products in the cart.

Continue Shopping
דילוג לתוכן